Begroting 2020

Onze portemonnee

Wat mag het kosten?

Hieronder zijn de begrote baten en lasten per taakveld weergegeven. De cijfers van de rekening 2018 zijn conform de vastgestelde Rekening 2018. De cijfers van de begroting 2019 zijn conform de cijfers van de Bestuursrapportage 2019-I, aangevuld met de budgetten die zijn overgeboekt van 2018 naar 2019 onder de noemer van ‘nog uit te voeren werken.’ Dit verklaart grotendeels waarom sommige lasten een hogere raming hebben in 2019 dan in 2020. Verder zijn de effecten op de exploitatie van de vastgestelde notitie reserves en voorzieningen in de cijfers van 2019 verwerkt.

Op hoofdlijnen lichten we de overige verschillen toe:
- M.b.t. taakveld 0.10 merken we op dat de hoge lasten en baten (stortingen en onttrekkingen aan reserves) in 2018 met name zijn ontstaan door afwaardering van gronden en de mutaties NUW. In 2019 hebben we hoge baten (onttrekkingen aan reserves) vanwege de toevoeging NUW aan de exploitatie 2019.
- In 2020 valt taakveld 0.4 hoger uit vanwege enkele bestedingsvoorstellen, zoals het bestedingsvoorstel Intensivering onze Portemonnee (rechtmatigheid).
- De baten in 2020 van het taakveld 0.5 vallen lager uit vanwege een hogere rentecorrectie.
- De baten op taakveld 0.61 vallen hoger uit in 2020 vanwege een hoger geraamde OZB opbrengst in 2020 in vergelijking met 2018 en 2019.
- De baten op taakveld 0.62 vallen hoger uit in 2020 vanwege een hoger geraamde OZB opbrengst in 2020 in vergelijking met 2018 en 2019.
- De baten op taakveld 0.7 vallen hoger uit in 2020 vanwege een hogere Algemene Uitkering in 2020 in vergelijking met 2018 en 2019.
- De lasten in 2020 van taakveld 0.8 vallen grotendeels lager uit dan 2019 vanwege de opgenomen incidentele taakstelling die bij de BERAP 2020-I wordt ingevuld.

Begrote lasten en baten

ga terug
Deze pagina is gebouwd op 05/28/2020 15:22:16 met de export van 05/27/2020 13:52:34